Wygładzający tonik z kwasami AHA od Dermiki, dzięki któremu pozbyłam się przebarwień. Plus pytanie do czytelniczek.

Ten kto dłużej jest ze mną na blogu, to wie, że borykam się z wypryskami, zwłaszcza w okolicy brody... Jest to uciążliwe, wciąż z tym walczę, kosmetykami, maściami dermatologicznymi, ziołami itd. Dodatkowo skutkiem ubocznym wyprysków są pozapalne przebarwienia, które zostają na skórze, bo wyciśnięciu syfków. Czasem nie da się bez wyciskania, naprawdę...

Pytanie do czytelniczek

I tu Drogie dziewczyny, Kochane czytelniczki mam do Was pytanie. Jeżeli któraś z Was ma jakieś doświadczenia z tym związane proszę o odpowiedzi w komentarzach. Będę wdzięczna!
Myślę, że u mnie problemy z cerą są na tle hormonalnym. Ponieważ wysypuje mnie parę dni przed menstruacją, w trakcie i czasem parę dni po. Potem stan cery się stabilizuje, na krótko... bo przychodzi kolejna miesiączka. Już zastanawiam się nad tabletkami antykoncepcyjnymi, które być może pomogłyby mi na problemy z cerą. Z drugiej strony jestem ogromną przeciwniczką faszerowania się różnymi lekami, hormonami itd. Wiem, że lekarze lubią przepisywać leki, zwalczać skutek, a nie doszukiwać się przyczyn dolegliwości. Dlatego nie mam zaufania do lekarzy. Obawiam się skutków ubocznych brania hormonów, przybrania na wadze, złego samopoczucia, wypadania włosów, które mogą wystąpić podczas brania tabletek albo po ich odstawianiu. Zastanawiam się czy kilkumiesięczna kuracja hormonami sprawiłaby, że cera się unormuje? Czy po odstawianiu tabletek cera będzie znów szaleć?

 

Recenzja toniku Dermika Pure z kwasami AHA

Tak jak wspomniałam, po syfkach, zostają mi pozapalne przebarwienia. Kosmetyczka zaleciła mi stosowanie jakiegoś toniku z kwasami. Tak trafiłam na tonik z Dermiki...

Opinia Kokoszki:

Zacznę od tego, że tonik spełnił moje oczekiwania dotyczące zmniejszenia przebarwień na brodzie. Stare przebarwienia naprawdę zbladły :) Nie jest to może jakiś spektakularny efekt, ale zauważalny. Używam toniku mniej więcej od półtora miesiąca. Ten tonik to mój pierwszy kosmetyk z kwasami jaki w ogóle stosowałam. Nie wiedziałam do końca, czego mogę się po kwasach spodziewać. Trzeba uważać, żeby nie zrobić sobie nimi krzywdy. Ponoć przygodę z kwasami najlepiej zacząć od toniku, bo jest mniej inwazyjny niż krem czy peeling na bazie kwasów. Kwasy mają mocne działanie złuszczające. Moja skóra jest chyba na nie odporna, ponieważ przez cały okres stosowania toniku, tylko raz złuszczyła mi się skóra na nosie i to bardzo delikatnie.
Nie powinno się stosować kwasów w lato, kiedy promieniowanie słoneczne jest największe, ponieważ możemy się nabawić przebarwień na skórze! Dlatego stosuję tonik tylko i wyłącznie na noc, a rano przed wyjściem z domu używam filtra na twarz. Nie wolno tego lekceważyć.


Wygładzający tonik z kwasami AHA od Dermiki

Toniku zostało mi niedużo, bo około 1/3 buteleczki, ale upalne lato zbliża się dużymi krokami, dlatego jak najszybciej muszę go zużyć, albo zostawić na okres jesienno-zimowy. W tym czasie będzie bezpieczniej go stosować.
Po za zmniejszeniem przebarwień, tonik ładnie tonizuje skórę, absorbuje nadmiar sebum i jednocześnie nie przesusza skóry. Oceniam go bardzo dobrze. Można by się przyczepić trochę do składu, ponieważ znajdziemy w kosmetyku sporo konserwantów i substancji zapachowych, które mogą uczulać wrażliwe cery. Jednak o wiele wyżej w składzie znajdują się wyciągi z: borówki czarnej, trzciny cukrowej, klonu srebrzystego, pomarańczy, cytryny. I wiele innych cennych składników.
Cena trochę odstrasza. Jak dla mnie 25 zł za 200ml toniku to dużo. Jednak nie żałuję tych pieniędzy, ponieważ przebarwienia się zmniejszyły. Tonik ma dosyć fajny dozownik, należy odkręcić trochę złotą zakrętkę i z tej dziurki wylewamy porcję kosmetyku. Nie otwiera się całej butelki. Na pewno zimą powrócę do tego toniku.


Wygładzający tonik z kwasami AHA od Dermiki

Opis producenta:

Tonik na bazie pięciu różnych alfa-hydroksykwasów (kwasów owocowych) o działaniu złuszczającym i stymulującym odnowę komórkową. Stosowany regularnie wygładza, zmiękcza i wyrównuje koloryt cery. Doskonale przygotowuje skórę do kolejnych etapów codziennej pielęgnacji

Skład: 

Aqua

Aqua - woda.

glycerin

glycerin - gliceryna, humektant, utrzymuje wilgoć, nawilża, zapobiega utracie wody w naskórku, ułatwia przenikanie innych substancji w głąb skóry.

Propylene Glycol

Propylene Glycol - glikol propylenowy, rozpuszczalnik, glikol zalicza się też do nawilżaczy. Ułatwia transport innych substancji w głąb skóry. Może powodować podrażnienia, jeżeli nakładany jest na skórę zmienioną chorobowo.

vaccinum myrtillus extract

vaccinum myrtillus extract - ekstrakt z borówki czarnej, zawiera kwasy organiczne (bursztynowy, cytrynowy, jabłkowy), witaminę C i witaminy z grupy B. Przyśpiesza gojenie ran, działa bakteriobójczo. Wygładza, rozjaśnia, wspomaga walkę z trądzikiem.

saccharum officinarum extract

saccharum officinarum extract - wyciąg z trzciny cukrowej, który zawiera kwasy AHA złuszczające naskórek.

acer saccharum extract

acer saccharum extract - wyciąg z klonu srebrzystego, zawiera mono- i disacharydy, sole mineralne oraz witaminę C. Ma działanie nawilżające.

citrus aurantium dulcis fruit extract

citrus aurantium dulcis fruit extract - ekstrakt z pomarańczy, działa antybakteryjnie, ściągająco, łagodząco, reguluje pracę gruczołów łojowych, uszczelnia naczynia krwionośne, zmniejsza zaczerwienienia, chroni przed rozkładem kolagenu.

Citrus Medica Limonum Extract

Citrus Medica Limonum Extract - ekstrakt z cytryny, źródło witaminy C, rozjaśnia przebarwienia na skórze, działanie przeciwrodnikowe oraz zakwaszające, czyli domyka łuski włosa, zapobiega wypłukaniu koloru.

Panthenol

Panthenol - wit.B5/pantenol, łagodzi, nawilża. Dobry do ukojenia skóry po opalaniu.

Urea

Urea - mocznik, składnik, który naturalnie występuje w organizmie, odpowiada za nawilżenie skóry. W kosmetykach ma zastosowanie: nawilżające, zmiękczające, złuszczające i ułatwia przenikanie innych substancji w głąb skóry.

glycyrrhetinic acid

glycyrrhetinic acid - kwas glicyretynowy, pozyskiwany z korzenia lukrecji.  Łagodzi stany zapalne skóry, podrażnienia, działa antybakteryjnie, przeciwgrzybiczo. Przyśpiesza gojenie ran i wyprysków skórnych. Wspomaga ochronę przed promieniowaniem UVB. Wspomaga walkę z trądzikiem, reguluje sebum. Składnik kosmetyków nawilżających i przeciwzmarszczkowych.

Allantoin

Allantoin - alantoina, działa przeciwzapalnie, łagodzi podrażnienia, stymuluje proces gojenia ran, nawilża.

peg-40 hydrogenated castor oil

peg-40 hydrogenated castor oil - emolient, składnik odżywczy i zagęszczający, to pochodna glikolu polietylenowego i oleju rycynowego o właściwościach nawilżających. Umożliwia powstanie emulsji, umożliwia połączenie się fazy wodnej z olejową w kosmetyku. Ma działanie odtłuszczające.

Disodium EDTA

Disodium EDTA - stablizator kosmetyku, ma właściwości chelatujące, czyli zmiękcza twardość wody, oczyszcza włosy z osadu minerałów, które są w kranówce i przyczyniają się do matowienia i szorstkości włosów.

diazolidinyl urea

diazolidinyl urea - konserwant, zabezpiecza preparat przed nadkażeniem bakteryjnym, np. przy wkładaniu palca do kosmetyku.

Methylparaben

Methylparaben - konserwant.

Propylparaben

Propylparaben - konserwant.

parfum

parfum - zapach.

Benzyl Salicylate

Benzyl Salicylate - filtr przeciwsłoneczny, konserwant i substancja zapachowa w jednym.

Butylphenyl Methylpropional

Butylphenyl Methylpropional - inaczej Lillial, składnik kompozycji zapachowych, potencjalny alergen.

Hexyl Cinnamal

Hexyl Cinnamal - składnik kompozycji zapachowej, imituje zapach jaśminu. Potencjalny alergen.

hydroxycitronellal

hydroxycitronellal - składnik zapachowy, imituje zapach konwalii, potencjalny alergen.

Hydroxyisohexyl 3-cyclohexene Carboxaldehyde

Hydroxyisohexyl 3-cyclohexene Carboxaldehyde - składnik kompozycji zapachowej, imituje zapach lilii, fiołka i cytryny. Potencjalny alergen. Stosowany w małych ilościach nie powinien uczulić.

Limonene

Limonene - limonen, składnik kompozycji zapachowej, imituje zapach skórki cytrynowej, potencjalny alergen.

Linalool

Linalool - linalol, składnik kompozycji zapachowych, imituje zapach konwalii, potencjalny alergen.

Galeria: 

Komentarze

Hej, obserwuję Twojego bloga już od dłuższego czasu. Bardzo podoba mi się Twoje podejście do włosów i tego całego szumu dot. kosmetyków.
Co to Twoich problemów skórnych - ja również się z nimi borykam.. Raz jest lepiej, raz gorzej, żadne kosmetyki mi nie pomogły, suplementy, kosmetyczka, czy preparaty. Zmieniłam totalnie swoją dietę. Jadłam wszystko co nazywane jest zdrowym. Tony warzyw i owoców. Ćwiczyłam też przy tym dużo. Ale to też w żaden sposób nie zmieniło stanu cery. (ani pozostałych problematycznych części ciała). Też porwałam się na tabletki. Brałam Novynette a potem Atywię [czy jakoś tak]. Niestety one też wiele nie zmieniły, więc je odstawiłam. Po co się truć skoro nie ma efektów poza wzmożoną sennością. Może rok stosowania to za mało. Nie wiem. Od strony taty rodziny babcia do dzisiaj ma nieładną cerę i reszta osób tak samo. Więc chyba już straciłam nadzieję. Jedyne co poprawia stan mojej skóry to słoneczko. Dlatego pomimo jakie to niezdrowe i tak uwielbiam przebywać na słońcu i się opalać. Też długo myślałam nad tym jak chronić włosy podczas opalania na słońcu. Albo co zrobić, żeby one też coś miały z tego czasu. A może skorzystać z ogrzewania słoneczka i nałożyć maskę, czy coś tego typu i owinąć folią/ręcznikiem żeby się grzały? Olej to chyba odpada - moja wyobraźnia podsuwa mi obraz włosów przysmażonych jak frytki. :D Co sądzisz?

Obrazek użytkownika gorzkakokoszka
Wysłane przez gorzkakokoszka w 22.05.2014

Po pierwsze to dzięki za komentarz. Po nim odechciało mi sie jeszcze bardziej faszerowania hormonami... Chodzi o to, że na razie nie są znane skutki uboczne brania tabl. antykoncepcyjnych, poniważ ogólnie są stosunkowo krótko na rynku, że tak powiem. Tylko dziwne, że tyle kobiet w ostatnich czsach ma problemy z niepłodnością itd...

U mnie też jest tak, że słońce poprawia mi cerę. Mam wrażenie, że podsusza te syfki po prostu, co w gruncie rzeczy tez nie jest dobre dla cery....

Jeżeli chodzi o ochronę włosow na słońcu to można stosować maski, odżwki z filtrami UV. Mnie podpasowala np. Kallos z olejem lnianym. Jeżeli chodzi o stosowanie oleju na słońce to nie przesadzalbym z tym ręcznikiem na glowie ;) Ale możesz zabezpieczać włosy olejem przed opalaniem, np. olej z pestek mailn jest jednym z lepszych jeżeli chodzi o ochronę przed promieniowaniem słonecznym. Włosy nie będą tak blaknąć na słońcu i się wysuszać. Można związać włosy w warkocz i nasmarować je olejkiem. Po powrocie do domu, zmoczyć włosy, zemuglować olej odżywką i umyć szamponem. Zabezpieczenie włosów i olejowanie w jeddnym :)

P.s Miło mi, że regularnie do mnie zaglądasz.

Moge potwierdzić, że ten tonik i cała seria PURE bardzo ładnie wygładza i reguluje skórę. Moja nastoletnia córka miała cały czas problemy ze skóra, krostki pojawiały sie hurtowo i nie mogła sie ich pozbyć. Dopiero ktos polecił serię PURE, żel do mycia i tonik z kwasami, Buzia powoli wróciła do normy a córka nie chce teraz żadnych innych kosmetyków do pielęgnacji.

Obrazek użytkownika gorzkakokoszka
Wysłane przez gorzkakokoszka w 26.05.2014

To świetnie, tylko pamiętaj, że kwasy w połączeniu z promieniowaniem UV mogą zrobić na skórze przebarwienia. Trzeba stosować wysokie filtry albo najlepiej zrezygnować z kwasów na okres letni.

Hej :)
Jeżeli chodzi o spektakularne efekty w wygładzaniu cery i leczeniu takich przebarwień, to bardzo polecam płyn bakteriostatyczny z Pharmaceris. Przemywanie nim cery na niewiele się zdało w moim przypadku, ale pewnego dnia coś mnie tknęło i zaczęłam robić "okłady" - zwilżone w nim waciki trzymałam kilka godzin na twarzy. Niestety cerę miałam bardzo wysuszoną po kilku takich sesjach (efekt intensywnego złuszczania naskórka)i metodę tą stosowałam jedynie 2-3 dni w tygodniu. Przez resztę dni intensywnie nawilżałam cerę kremem z filtrem 20, swoją droga tez tej firmy. Efekt - plamy potrądzikowe zniknęły, cera diametralnie się podleczyła. Borykałam się z problemem niedoskonałości cery ponad rok, a tą metodą doprowadziłam ją do nienagannego stanu w ok. 1,5 miesiąca :)

Obrazek użytkownika gorzkakokoszka
Wysłane przez gorzkakokoszka w 26.05.2014

Jeżeli chodzi o ten płyn z Pharmaceris to chyba wiem o który Ci chodzi, on ma chyba kwas salicylowy albo jakiś inny, nie pamiętam. Będę go mieć na uwadze i wypróbuję w okresie jesiennym.

Ja też bardzo lubię ten wygładzający tonik z Dermiki. Mogę śmiało powiedzieć, ze jest stworzony do mojej cery. Też zauważyłam, że moje przebarwienia są trochę jaśniejsze. A jeśli chodzi o cenę, to wprawdzie nie jest najtańszy, ale bardzo wydajny, więc starcza na długo

tez uważam ze jest to rewelacyjny produkt idealny do mojej skory. Super oczyszcza, usuwa resztki makijażu i do tego fajnie wygładza, nawilża skore. Naprawdę fajny efekt - polecam :)

A ja używam też z tej serii, tylko wersji dla cery suchej i normalnej. Tonik jest nawilżający i rzeczywiście tak działa, co mnie bardzo, bardzo cieszy :) Widocznie obydwa toniki Pure się Dermice udały:)

Ja też uratowałam podrażnioną i zasypaną krostkami buzie serią PURE. Żel do mycia twarzy i tonik wyjątkowo dobrze pielęgnują i oczyszczają. Systematyczne stosowanie potrafi zdziałać cuda ze skórą :)

bardzo polecam ten tonik - świetny produkt idealny dla wrazliwej skory. Super oczyszcza, wygładza sprawia ze skora wygląda świeżo, przepięknie sie prezentuje. Delikatny zapach, ladne opakowanie :)

Ja używałam rożnych kosmetykow na przebarwienia ,ponieważ tak jak u Ciebie pojawiały sie w oklolicach brody i na policzkach ale pojedyncze skończyło sie na chodzeniu do dermatologa ktory zniszczył moja twarz zmiany zaczęły zajmować 80% twarzy po czym stwierdził ze plamy same zmienia kolor po upływie czasu , ponieważ mieszkam za granica , nie dałam za wygrana poszłam do apteki jednej z kilku i tam przemiłe panie farmaceutki mi pomogły dobrać kosmetyki do problemu a dzis wycalowalabym je po nogach , otóż kochana na noc mozesz używać la rocher posay effeklar duo plus (mi uspokoił skore czasami pojawia sie wysyp najeźdźców ale po kilku dniach trzeba przeczekać i samarowac kremem dalej skora jest oczyszczona ja wysypu nie miałam ) na dzień niestety drogi krem derphine dla skory z hyperpigmentacja z filtrem 20 bez tego przebarwienia beda wracać a teraz stosuje avene triacneal na przebarwienia punktowo i zmiany ktore miałam ciemnobrązowe sa jasnoróżowe wiec działa w tej chwili dzieki pomocy pan farmaceutek zostało mi kilka najgorszych plam
ale skutek jest taki ze 80% twarzy po trzech miesiącach mam czyste na brodzie nie pojawiają sie żadne nowości a teraz tylko walka z przebarwieniami kilkoma ktore mam od 5 lat wiec sa stare ale zmieniły kolor i bledną niestety bez kremu na dzień z wysokim filtrem do hiperpigmentacji nie ma sensu stosowanie la roche posay i avene musisz miec taki zeby nie pojawiały sie nowe przebarwienia czy to na tle hormonalnym czy tylko dlatego ze twoja skora tak ma sa osoby których skora wytwarza nadprodukcję melaniny ( hyperpigmentacja ) i po prostu pojawiają sie przebarwienia pozdrawiam Gosia

Obrazek użytkownika gorzkakokoszka
Wysłane przez gorzkakokoszka w 13.06.2014

Dzieki za bardzo wyczerpująca odpowiedź. Używałam kiedys efeclar duo, starą wersję, nie ta plus i mi pomagała. Na jesien kupię ten krem i podlecze się kwasmi, teraz muszę chronic twarz kremem z fitrem. Muszę znaleść coś dobrego.

Wlasnie effeklaru duo plus mozesz śmiało używać na noc i nawet wtedy gdy swieci słońce wyprobowalam na sobie nie trzeba czekać na jesień chociaż ma kwasy nie powoduje przebarwień na skutek koalicji ze słońcem na noc effeclar duo plus na dzień krem do hiperpigmentacji z filtrem a co drugi dzień avene triacneal na przebarwienia nakłada sie go punktowo lub tak jak na cała twarz gdy miałam zajęta teraz juz tylko punktowo no i poszukaj kremu na nadprodukcję melaniny lub inaczej hiperpigmentacje z filtrem co najmniej 20 albo większym niestety tu ci nie pomogę gdyż mieszkam
Za granica i mam polecony darphine melaperfect hyperpigmentation dla skory od normalnej do tłustej z filtrem 20 ale koszt w pl to ponad 200 zł pozdrawiam

Obrazek użytkownika gorzkakokoszka
Wysłane przez gorzkakokoszka w 13.06.2014

Na ten moment 200 zł to dla mnie dla mnie zdecydowanie za drogo ;( Wiesz ja jakiś przebarwień mega nie mam i są one tylko na brodzie, nie są bardzo widoczne. Muszę się bardziej zastanowić nad tą pielęgnacją... Bardziej by mi zależało na ograniczeniu powstawania wyprysków, niż na likwidacji samych przebarwień.

Jezeli chodzi Ci o zlikwidowanie krost i grudek to effeklar duo plus na noc mozna go stosować w ciagu dnia nawet na słońcu pomimo
Ze zawiera kwasy i dwa razy na tydzień effeklar k tzn wtedy kiedy skora jest wysuszona mi takie połączenie wystarczyło by grudki wypryski chrosty ropne zniknęły w ciagu 3 tygodni i juz nie wracają ale pomimo to zeby nie powstawały przebarwienia to żadnego wystawiania twarzy do słońca i krem z wysokim filtrem na hiperpigmentacje najlepiej w żelu zeby sie nie rolowal pod podkładem sa tez specjalne podkłady na skore z hiperpigmentacje rownież z la roche posay dostępne w aptece i dotyczy to skory mającej rożne wykwity nie nadają sie podkłady z drogerii powodują podrażnienia wysuszenia itd trzeba kupic apteczne jak chcesz pogadać napisz na face Mmk beer pozdrawiam

Obrazek użytkownika gorzkakokoszka
Wysłane przez gorzkakokoszka w 14.06.2014

Dzięki za chęc pomocy :) Odezwe się w wolnej chwili na fejsie. Przyjrze się bliżej produktom la roche posay.

bardzo polecam ten tonik ! Uzywam od kilku miesiecy - jest idealny, dobrze oczyszcza skore, wygładza. Polecam dla osób o wrazliwej skórze- naprawdę efekt świetny :)

Natknęłam się na Twojego bloga po raz pierwszy i chciałam Ci powiedzieć, że jest bardzo przyjemny ;3 Jeśli chodzi o przebarwienia i trądzik, to polecam maseczkę z kurkumy, jogurtu oraz miodu. Też mam trądzik, zapewne hormonalny i dzięki tej maseczce moja skóra jest w stosunkowo dobrym stanie ;)

Jakoś nie wierzę w cudowne moce toników kótre mają robić cos wiecej niz przywracac skorze prawidłowe ph.
Nie neguje składu tego produktu (w koncu na chwyt marketingowy trzeba miec jakąś podkładkę)ale stężenie kwasow w tym toniku jest tak niskie (zeby nie powiedziec znikome) ze spokojnie mozesz go uzywać przez cały rok nawet na równiku.

Dodaj komentarz

ACM (1) Alterra (2) Ampułka (6) Anwen (1) Artego (10) Artykuł sponsorowany (1) Ava (2) B&V (1) Babuszka Agafii (7) Baikal Herbals (1) Barwa (3) Batiste (2) Bayer (1) beautycycle (1) Be Beauty (1) bez spłukiwania (1) Biały Jeleń (3) Bielenda (2) BIO (1) Bioetika (4) Biolaven (2) Bioselect (1) Biosilk (2) Biotter (1) Biovax (6) Carin (1) Cece (1) Cera Plus Solution (2) Deba Biovital (1) Dermika (1) Dr Beta (2) Ecolab (3) Elfa Pharm (1) Equilibra (5) Eveline (2) Farmona (4) Fitokosmetik (4) Fitomed (4) Floresan (1) Floslek (1) Gal (3) Garnier (1) Gliss Kur (1) GO Cranberry (1) Green Pharmacy (3) Green Style (1) henna (22) Herbapol (1) Isana (1) Joanna (1) Kallos (3) Kemon (1) Khadi (13) Koloryzacja (27) Kulpol (2) La Luxe (1) La Roche-Posay (6) LashVolution (2) Lass Naturals (4) Leśny Zielarz (1) Loreal (2) Love2mix Organic (4) Lęk przed krwią (3) makijaż (1) Marion (7) Maska do włosów (41) Mgiełka (3) Mila (4) Montibello (5) Mythos (2) Naked Hair Challenge (1) Nami (3) Natura Siberica (3) Natur Vital (2) Nivea (4) NOVA (1) Nutrilite (1) Nymphes (1) Odżywka do włosów (39) Olej (19) Olivaloe (2) Olivellenic Organics (1) Olive Way (1) Olivia Garden (2) Organic Shop (1) Organicum (1) Organique (1) Orientana (5) Paul Mitchell (6) Peeling skalpu (3) Pielęgnacja twarzy (48) Pilomax (1) Planeta Organica (8) Polin (1) Produkt niesilikonowy (51) Produkt silikonowy (46) Professional Line (1) Półprodukt (14) Płukanka (4) rzęsy (1) Satinique (1) Seboradin (2) Selective Professional (1) Serum do włosów (15) Sesa (2) Smooth (1) Suchy szampon (4) Suplement diety (16) Sylveco (10) Szampon delikatny (19) Szampon oczyszczający (10) szczotka (3) TianDe (4) Trądzik (15) Urodziny (3) Urtekram (1) Vichy (1) Wcierka (19) WS Academy (1) Włosy Plus Solution (1) Yves Rocher (2) Ziaja (6) Zioła (2)